2014. április 10., csütörtök

Farkas-koma

Fagy a következő szünetben sem tágít mellőlem, amikor visszaindulunk a mi termünkbe. Nem mintha szükség lenne rá, úgy tűnik, a kiskirálynő nagyon megijedt ettől a fenyegetéstől, és egyelőre nem próbál meg fellépni ellenem. Én persze, végig a földet fixírozom, elvégre eléggé zavaró, hogy bár némán és már-már észrevehetetlenül, de mégis csak ott masírozik mellettem Endre. Liliék mintha le is maradtak volna mögöttünk, amitől még inkább úgy érzem magam, mint valami randi kellős közepén, amire eszem ágában sem volt elmenni, csak valahogy belepottyantam.
Valahol szerencsémre, valahol szerencsétlenségemre, Veronika csak nem bírja ki, és előreszalad, hogy ismét ráakaszkodjon a mellettem sétálóra, s ezzel némileg elvonja a figyelmét. A nyafogás viszont eléggé taszít most is, így úgy döntök, kihasználom az alkalmat, s lépéseimet megszaporázva próbálok időben eltávolodni a párostól, visszapillantva kissé, hogy vajon Fagy észreveszi-e. Figyelmetlenségemnek pedig hamar megérkezik a böjtje, ugyanis koppanok valakin, a két kéz azonnal el is kap.

- Hé, hé, óvatosan, Cicus!
Még épp látom szemem sarkából Fagy pillantását, ahogy visszafordul felém, karjával tartva távol magától a kiskirálynőt. Tekintete aggódó, mint aki legalábbis élete legnagyobb hibáját követte el. Ha önkéntes testőrömmé léptette elő magát, akkor nem meglepő, hogy így értékeli az ütközésemet...
- Nem vagyok cicus, és ki engedte, hogy becézgess? - nézek fel "támadómra", aki egy barna hajú, zöld szemű srác, és legalább egy fejjel magasabb nálam.
- Ne már, az Anita túl unalmas, mindenki úgy szólít! - válaszol tettetett nyafogással, én pedig nagyokat nézek.
- Mármint...
- Mielőtt még megkérdeznéd, honnan tudom a neved: jó ideje nem költözött új család a városba, rajtatok kívül, és te vagy az egyetlen, akivel még nem találkoztam. Csak az új lány lehetsz.
- Ebben van valami... - sóhajtok lemondóan. - Ám akkor se szólíts Cicusnak!
- Akkor hogy hívhatnálak?
- Leginkább sehogy - lép közbe Fagy határozottan, s megpróbálja leseperni rólam a becézgető srác kezeit.
- Nyugi, Jegesmaci, nem fogom felfalni, vagy valami - vigyorog rá a fiú Endrére, de azért elenged, én pedig tátott szájjal pislogok. Jegesmaci? Ez egész jó.
- Pedig nyugodtan felzabálhatnád ezt a kis... - szólna közbe Veronika, de a srác elképesztő reakciókkal vág közbe.
- Nem kérdeztelek, Nyuszómuszó!
Erre akaratlanul is kitör belőlem a nevetés.
- Nyuszómuszó? Te mindenkire állatos neveket aggatsz?
- Szokása - jelenti ki Fagy, elhúzva a száját.
- Ne, ne, várj, ez jó, érdekel a többiek neve! - bólogatok, kérdőn nézve a fiúra.
- Hát... a kislány ott Kolibri - biccent Lili felé, majd Robira néz, akik azóta beértek minket. - Ő pedig Paripa.
- A szőke herceg lett a fehér ló? Ötletes! - vigyorgok, és várok tovább.
- Az ikrek a nyuszómuszó mellé a picipockok lettek. A kis haverod pedig a denevérke... - bök az osztálytermünk felé, ahol az ajtó mellett Ádám áll, hátát a falnak döntve. - A srácok pedig Tamás, a Delfin, és Márk, a Mackótestvér - bök most a kíséretében lévő két srácra, akik hirtelen fel sem tűntek. A delfinnek tartott fiú sötét hajú, világos bőrű, tengerkék szemű, ábrándos tekintetű személy, van benne valami szimpatikus, és van egy tetszetős kisugárzása, bár még nem tudom, miért. Mackótestvér pedig magas, erős alkatú, valóban.. mackós. Legalábbis jóval mackósabb, mint a Jegesmaci. Talán még meg is ijedhetnék tőle, de amilyen ártatlan tekintete van, talán a légynek sem tudna ártani. Legfeljebb annak, aki a barátait bántja. Kedvesen mosolyog is rám.
- Egész találóak. És én miért pont Cicus lettem?
- Mert fekete macska vagy.
Felvonom szemöldökeim.
- Ebben a rózsaszín habcsókruhában? - mutatok végig magamon, hisz még mindig az iskolai egyenruhát hordom.
- Ugyan, tudod jól, hogy a stílus sugárzik a magunk fajtából, függetlenül attól, mi van rajtunk.
Bólintok. Alá kell írnom, hogy igaza van. Bár ettől még nem hordok szívesen ilyen ruhát, de ez van. Emellett... rajta is el tudnék képzelni egy csinos kis kutyanyakörvet. Na meg egy láncot. Valahogy... adja magát.
- Értem. Tudod, mit? Maradhatok Cicus, ha én is szólíthatlak téged valami állatos néven.  Mondjuk... Kutyuli-mutyuli? - vigyorgok rá aljasul.
- Akkor már inkább Farkas-koma. Vagy ilyesmi... - von vállat. - Egyébként Dávid vagyok.
- Hát, jó, Farkas-koma. Még egy kérdés: Tamás miért pont delfin?
- Mert amellett, hogy kitűnő tanuló, szeret úszni, és énekelni! - válaszol, mintha mi sem volna természetesebb. Értem, szóval van egy énekesünk.
- Mindjárt óra - szól ránk Fagy, aki eddig Nyuszómuszót próbálta meg lerázni, végre sikerrel járva.
- Na igen, úgyhogy jobb is, ha megyünk. Valamikor még úgyis összefutunk! - válaszolok, egy intéssel köszönve el a három sráctól, majd tovább indulok.
- Ha máskor sem nézel az orrod elé, Cicus, akkor lehet, hogy megint szó szerint!
Már nem fordulok hátra, csak kezemet emelem meg hátraintve, és Faggyal az oldalamon megindulok Ádám felé, majd rávigyorgok.
- Elég morci egy denevér vagy!
Ádám csak horkant egyet, majd elfordítja a fejét, úgyhogy elkapom a karját, és nagy meglepetésére, szó szerint berángatom a terembe.

Azt hiszem, ez a falu egy fél nap alatt megváltoztatta a véleményemet. Amikor ide jöttem, azt hittem, halálra fogom unni magam. Ám a helyiek jelleme sokkal színesebb, mint az előző iskolámban. Ott mindenki próbált egy-két főkolompost követni, teljes mértékben majmolva az illetőt, itt viszont mindenki más, egyedi, és különböző. Már nagyon várom, hogy azokat is megismerhessem, akikkel eddig még beszélni sem volt lehetőségem. Kár, hogy a napnak már mindjárt vége, a mai utolsó óránk következik, aztán ebéd, és mehetek haza. Azt azért remélem, hogy utána még össze tudunk futni a többiekkel, hogy a tíz perces szüneteken túl is legyen alkalmunk ismerkedni.

3 megjegyzés:

  1. Továbbra is nagyon tetszik a történeted, és hogy nem egy fél fejezettel zárod le az első napot, ellenben egy két blogban találkozik a karakter két sráccal, akiknek később nagy jelentőségük lesz a story-ban, a többiek meg le vannak tojva...

    Huhú, na most szerelmesedtem bele Fagyba. :D Imádtam azt a ,,Leginkább sehogy"-mondatát. Lehet, hogy azért kísérgeti, mert Anita volt az első lány, aki nem ugrott oda hozzá, valami mézes-mázos ,,jajjdehelyesvagy" szöveggel? Tetszene a dolog. :)

    Ez a rész leginkább az aranyos szint felé hajlott a képzeletbeli skálámon, persze ezzel nincs baj, ugyanis nagyon tetszett. Azokon a becézéseken pedig nagyokat nevettem, legfőképp a nyuszómuszón. :D

    És bár nagyon szimpatikus nekem Fagy, és minden fejezettel egyre inkább magaménak érzem a karaktert, túlságosan egyszerű lenne, ha ő kísérné haza Anitát. Ugyan nem szeretném elveszíteni az újdonsült "szerelmemet", de ha továbbra is ő lenne a központban, akkor a többi karakter a háttérbe szorulna, és egysíkúan mozdulna az esélymérő Endre irányába. Így, bár fáj a szívem, de sajnos le kell szavaznom Jeges macit. :"( Azt szeretném, ha minél eseménydúsabb lenne ez a történet, és ahhoz nem szabad sablonosan csak egy fiú irányába elvinni a szálakat. Muszáj megismerni a többi karaktert is, Endre meg már két fejezet óta "főszerepben" van. (Amit természetesen nem bánok, sőt! :D )

    Persze nem csak rajtam áll a dolog, de ha tehetném, szerintem én Veronikára szavaznék! :D Na jó, nem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajjaj, Veronika érdekes lenne :D

      Köszönöm ezt a szép leírást ^^ Jól esik ezt hallani :) Azaz olvasni.. szóval érted :)
      Jómagam azért döntöttem egy ilyen részletes első napon, mert emlékeim szerint az első napok az ismerkedésé, és a szereplők bemutatásáé. Egy kicsit furcsán venné ki magát, ha egy ilyen kis városban, ahol mindenki ismer mindenkit, két-három héttel később mesélnék be konkrét osztálytársakat akár, pláne, ha fontosak. Persze, a hallgatagabbaknál még elfér, de akkor is :) Az első nap mindig eseménydús, sokszor az első hét is, és valóban, engem is zavar, amikor a blog azzal kezdődik, hogy első nap az új suliban, találkoztam egy sráccal, tök helyes volt, nem történt semmi, hazamentem. Egy sztorit szerintem azért írunk, mert valami történik benne, ami érdekes, máskülönben nincs értelme. ^^

      Ami Endrét illeti, most repes a szívem, mert az egyik kedvenc karaktertípusomra alapoztam, és bár én már tudom, miért is viselkedik így Anitával, még nem kottyinthatom el, mert akkor lebuktatnám előre a sztori misztikumát, de azért teszek utalásokat. ;) Muhaha :) Bár... az első gondolata arról, hogy Anita mellé üljön, azért jött, hogy Veronikát piszkálja. Kicsit az agyára megy már a csaj, és csak a vak nem vette észre, hogy Veca nem bírja Anitát. Fagy pedig roppant jó megfigyelő. Néma, érzelmeket nem igazán mutat, és úgy tűnik, nem is figyel, de valójában rengeteg infót gyűjt a környezetéről, úgyhogy pillanatok alatt leesett neki a dolog. :)

      Egyébként... megnyugtatlak, hogy függetlenül attól, ki is lesz a "győztes", a többieket sem hanyagolom el. Mindenkinek lesz valamilyen szerepe, és a lányok számát is megnövelem majd, már kész kis jegyzetem van arról, hogy ki-kicsoda, és mit miért csinál :) Azokat pedig akkor sem hagyom ki, ha leszavazzák a srácokat. Sőt, mivel Endre önmagában elsőre nem lett népszerű, amíg nem foglalkozott Anitával, arra gondoltam, hogy a legkevesebb szavazattal bíró srácokat (na meg az ebben a fejezetben felbukkant újakat) majd bemutatom egy-egy epizódban alaposabban, amint kiforrt bennem a teljes jellemük, és a háttérinfók is, hogy tudjam a miértjeiket.

      A legtöbb karakter egyébként szerintem "sablonos" valahol, mármint tipikus karaktertípusok (Szőkeherceg, miszterérzéketlen, lúzer, beszólogatós, jámbor óriás, stb), viszont igyekszem egyéniséget, múltat és indítékokat is adni nekik, plusz: fejlődést, amit a legfontosabbnak tartok egy történetben. ^^
      A lényeg, hogy ha Fagy nyerne, akkor sem fogom csak rá építeni a sztorit, délután és másnap, meg majd a hétvégén is, lesz nagyobb ismerkedés, buli, és persze, más srácokkal is lesz "randi", mivel Anita hamarosan elkezd kirakózni, és a szereplők szállítják a különböző részleteket ;)

      Törlés
  2. Nayon nagyon klassz lett ez a rész is!! ;) Nekem a Nyuszó-muszó és a Jegesmaci állatnév tetszik a legjobban!!! ;) *-* ♥♡♥♡

    VálaszTörlés